Nizza és Monaco, 1. rész

I love Nizza :-)

Az ember különböző indítékkal választhat úti célt - az én idei első utazásom kiválasztásának háttere nagyon egyszerű volt: ki akartam lépni néhány napra a sötét télből, és egy melegebb helyet kerestem, mint Budapest januárban, illetve szempont volt még, hogy viszonylag low budget-ből kivitelezhető legyen...

Szóval nekiálltam keresgélni, hová megy például a wizzair, és nem is léptem tovább - Nizza, a Francia Riviéra fővárosa fennakadt a rostán. Nem szerepelt a bakancslistámban, de utazás terén gumiszabályaim vannak: betuszkoltam. :-p És mennyire nem bántam meg...

Monaco óvárosa, hangulat

A gép kora délután startolt a havas fővárosból, és picit sem sajnáltam, hogy magam mögött tudom az elkövetkező öt napra. A Madridba tartó repülésnél életemben először tapasztalt "repülési para" most nem jelentkezett, talán mert most nem egyedül utaztam. Sima utunk volt, a havas svájci Alpok látványával fűszerezve.

A landolás egészen szívdobogtató Nizza repterére. A gép a tenger fölé repül be hosszan, onnan fordul rá a szárazföld irányába. Egészen alacsonyan járunk még mindig a hullámok felett, míg az utolsó pillanatban földet érnek a kerekek.

Nizza tengertpartja :-)

PRAKTIKUM

A II. terminálról az internet szerint a 98-as busz visz be a városba, 20 percenként közlekedik, a viteldíj 6 eur. Ha ennél kedvezőbben szeretnénk bejutni a városba, akkor érdemes a terminálok között közlekedő díjmentes Navette buszra szállni, majd az I. terminálon követni a bőröndös embereket :-) Szebben: balra tartva kijutunk a főútra, ott jobbra fordulva kb. 50 méteren belül megtaláljuk a helyi buszok megállóját, ahol a 70-es busz 1,5 euróért bevisz a központba (illetve minden busz, aminek a megállói között szerepel az Albert 1er nevű megálló). A kiírás: Aeroport/Promenade, a sofőrtől megvásárolható a buszjegy.

Mi az Albert 1er nevű megállónál szálltunk le, innen könnyen megközelíthető volt a Hostel, természetesen ismét a város szívében, ahogy szoktam. :-) Két ágyas szoba is kérhető, ha fura érzések uralnak el az "idegenekkel egy szobában" gondolatára - mi most ezt választottuk.  Szállásunkat nyugodt szívvel ajánlom: Villa Saint Exupery Beach Hostel. Innen a Masséna-tér 1 perc séta, a tengerpart kettő...

Massena tér - a házak között tovább sétálva elérjük a tengert...

Bejelentkezés után irány az óváros és a part. Gömbölyded kavicsok mindenütt (nem véletlen kapta az Azúr-part nevet ez a rész, a víz gyönyörű tiszta), aki szereti a kavicsfestés műveletét, itt komoly gondban lesz, mert nehéz leállni a gyűjtéssel. :-)

Megszeretni egy pillanat műve... :-) Promenade des Anglais sétány egy részlete
Promenade des Anglais sétány

Read more at: http://ee.france.fr/hu/discover/nizza-felfedezese

Fotózunk a lebukó nap fényében, isszuk magunkba a belváros pasztell sárga, ezer árnyalatú, franciaerkélyes, spalettás házainak kusza szövevényének látványát. Előbukkan a híres piac üres csontváza, csíkos napernyők alatt könnyen el lehet képzelni a reggeli nyüzsgést. Nagyon kellemes az ismerkedés a várossal, érzem, szűk lesz ez az öt nap...

A nizzai piac csíkos csontváza

Alkonyat után a város

Színek, színek, színek...

VÁRDOMB ÉS ÓVÁROS

Másnap reggel a Garibaldi-tér felé vesszük az irányt, hogy a kikötő felől kerülve felkapaszkodjunk a Colline du Chateau magaslatára, azaz a Várdombra. A Masséna-tér felől egy parkon át vezet az út, elhaladunk a Nemzeti Színház modern épülete mellett. A város tiszta és nyugodt, az emberek derűsek, pedig hétköznap reggel van. Lehet, hogy a turistaszemüvegem torzít? :-)

A fa alatt a Nemzeti Színház

A Garibaldi-tér egy cica szemszögéből

A Garibaldi tér egyik háza

Garibaldi Nizza szülöttje, még abból az időből, amikor a város a Szárd Királysághoz, röviden Szardínia itáliai államhoz tartozott (1800-as évek eleje). Olasz tábornok volt, aki az egységes Olaszországért harcolt a 19. században.

Sétánk során gyakorlatilag a dombot megkerülve visszaérünk a partra, és cseppet leragadunk az I love Nizza felirat mellett - készül néhány fotó. :-)

No comment :-)

Üldögélünk kicsit a parton - végig fura formájú betonelemekkel van kirakva ez a rész. Van idő sirályokat fotózni, és galambokra célozni almacsutkával (senki nem sérült :-)

A tenger Nizzánál

Az I love Nizza felirattól jobbra és balra indulva is fel lehet sétálni a Várdombra, ahol római kori maradványok, vízesés, kis büfé kávéval és szendvicsekkel - de ami a legfontosabb, csodás kilátást nyújtó kilátópontok lelhetők fel. A várost görög telepesek alapították Kr. e. 400 környékén. Kr. e. 154-ben a rómaiak elfoglalták a vidéket, miután támadást intéztek a görög Nikaia és Antipolis városok ellen - az ő nyomaikkal találkozhatunk a Várdombon is.

Az elődök nyomai a Várdombon

A kedvenc kilátóm a Várdombról a kikötőre

Quai des Etats-Unis, a kikötő Nizzában

A Várdombról újra az óváros felé vesszük az irányt, és megnézzük a piacot (Cours Saleya) nyüzsgő verzióban is. A hangulathoz azt hiszem elég csak egy momentumot lefesteni: a citrom és egyéb citrusok szárastul, levelestül, ömlesztve kínálják magukat mindenütt...

Nizza óvárosi piaca, Cours Saleya

A piacot ilyen házak veszik körbe

Nizza óvárosa

Óváros, színek, színek, színek...

A Massena-tér melletti park esti fényekben

Az estébe még belefért egy klassz futás a parton - Nizza tengerparti sétánya 7 kilométer hosszú, a futók minden napszakban élnek a lehetőséggel, hogy ilyen csodás környezetben sportoljanak...

A következő napon Monaco-t vesszük majd célba, de Nizzába is visszatérünk utána - meglátogatjuk például a Lascaris Palotát és a Masséna Villát - a második részben írok erről.

A 2. részt IDE KATTINTVA olvashatod. :-)